شنبه ۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد: تحریم‌های بیشتری بر ضد روسیه وضع خواهد شد.

تحریم های جدید آمریکا علیه روسیه

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره،‌ جان کری روز شنبه در سفر به لندن با فیلیپ هاموند همتای انگلیسی خود درباره مسئله اوکراین و دور جدید تحریم‌ها علیه روسیه گفتگو کرد.

دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس دراین باره نیز گفت: اگر روسیه به تعهدات خود عمل نکند، با عواقب و تحریم های بیشتر و اتخاذ راهکارهای شدیدتر مواجه خواهد شد.

وی گفت: ما آمادگی چنین اقداماتی را برای دراز مدت تدارک دیده ایم.

اتحادیه اروپا نیز تحریم هایی شامل محدودیت های جدید مالی، تحریم در بخش نفت و انرژی و همچنین جلوگیری از انتقال فناوری صنایع نظامی به مسکو اعمال کرده است.

خبر دیگر اینکه، سناتورهای ارشد آمریکایی از جمله ریچارد دوربین سناتور دموکرات و جان مک‌کین سناتور جمهوریخواه روز جمعه خواستار آن شدند که تحریم های بین المللی علیه روسیه به علت حمایت این کشور از جدایی طلبان در اوکراین، تشدید شود.

روسیه واکنش رسمی به اتهامات اوکراین و غرب نداده اما درباره تامین گاز مصرفی اوکراین هشدار داده و گفته درصورتی که کی یف نتواند پول گاز مصرفی خود را به روسیه پرداخت کند، روسیه فروش گاز را به اوکراین قطع خواهد کرد.

از سال گذشته میلادی و بعد از استقلال کریمه از اوکراین و پیوستن آن به روسیه، غرب به اتهام اینکه این تحولات به سبب دخالت های کرملین روی داده تحریم های سنگینی را علیه مسکو به اجرا گذاشته است و حتی گفته می شود که کاهش عجیب بهای نفت در بازارهای جهانی نیز با هدف فشار بر روسیه و ایران روی داده است.

کد خبر 287832

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha